UZ
RU
O'zbekiston Respublikasi Qurilish va uy-joy
kommunal xo'jaligi vazirligi
Ishonch telefoni
1298
Elektron manzil
info@mc.uz
Sayt xaritasi

Korrupsiyaga qarshi kurashish

O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 27 maydagi “O'zbekiston Respublikasida Korrupsiyaga qarshi kurashish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi PF-5729-son Farmoni ijrosini taʼminlash yuzasidan O'zbekiston Respublikasi Bosh prokurori tomonidan 2019 yil 30 avgustda tasdiqlangan “Yo'l xaritasi”ning 4-bandi bilan Qurilish vazirligi tizimida BMT Taraqqiyot dasturi ko'magida tanlov o'tkazish asosida, xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda Qurilish vazirligi tizimida korrupsiyaga qarshi kurashish choralarini kuchaytirishga qaratilgan «komplaens nazorat» (compliance control) tizimini joriy etish belgilangan.

O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020 yil 17 fevraldagi 72-f-son farmoyishi ijrosi yuzasidan, O'zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi va BMT Taraqqiyot dasturi ko'magida Qurilish vazirligi tizimida xalqaro auditorlik kompaniyasi KPMG (Italiya) ekspertlari ishtirokida korrupsiyaga qarshi kurashish “komlaens nazorat” tizimini joriy etish belgilangan farmoyish ijrosi yuzasidan qator ishlar amalga oshirildi.

Xalqaro auditorlik kompaniyasi KPMG (Italiya) ekspertlari bilan hamkorlikda amalga oshirilgan ishlarning birinchi bosqichida qurilish sohasiga taalluqli 25 ta qonun va 30 ta vazirlik ichki hujjatlari tahlil qilindi. Shuningdek, KPMG ekspertlari tomonidan 27 nafar vazirlik boshqarmalari va bo'lim boshliqlari bilan 40 soatlik intervyu o'tkazilib, tizimda yuzaga kelayotgan korrupsion holatlar kelib chiqishining 70 ta sababi aniqlanib, ularni bartaraf etish yuzasidan xorijiy ekspertlar tomonidan 50 ta tavsiya ishlab chiqildi. Natijada KPMG ekspertlari vazirlik faoliyati to'g'risida umumiy hisobot ishlab chiqildi.

KPMG ekspertlarining mavjud xatarlarni hisobga olgan holda vazirlikning tarkibiy bo'linmalari to'g'risidagi hisoboti tayyorlandi va ushbu tavsiyalar asosida vazirlik tizimida yuzaga kelayotgan korrupsion holatlarning sabab va shart-sharoitlarining oldini olishga qaratilgan tadbirlarning taʼsirchanligini oshirish borasidagi “Yo'l xaritasi” Qurilish vazirinig 2021 yil 9 martdagi 49-son buyrug'i bilan tasdiqlandi.

“Yo'l xaritasi” 7 bob va 76 banddan iborat bo'lib, unda:
1. Normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish va takomillashtirish;
2. Ichki hujjatlarni ishlab chiqish va takomillashtirish;
3. Komplaens-nazorat funksiyasini tashkil etish;
4. Korrupsiyaga qarshi kurashish masalalari bo'yicha maʼlumot berish va ommalashtirish;
5. Avtomatlashtirish;
6. Vazirlik funksiyalarini bajarilishini takomillashtirish bo'yicha tashkiliy chora-tadbirlar;
7. Boshqa tadbirlar nazarda tutilgan.

Hozirgi kunda vazir bo'yrug'i asosida vazirlik tizimiga kiruvchi barcha tashkilotlarda ichki buyruq bilan moslashirilgan “Yo'l xaritasi” ishlab chiqilib, aniq ijrochilar hamda muddatlar qo'yilib, ijroga qaratilgan.

O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021 yil 20 mayda “Kapital qurilish sohasida buyurtmachi xizmati faoliyatini tubdan isloh qilish chora-tadbirlari to'g'risida”gi 321-son qarori qabul qilindi.

Shuningdek, O'zbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan Davlat xaridlari sohasida “Korrupsiyasiz soha” loyihasini amalga oshirish bo'yicha 2020 yil 24 dekabr kuni tasdiqlangan “Yo'l xaritasi” chora-tadbirlari ijrosi yuzasidan ishlar olib borilmoqda.

O'zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligining 2021 yil 28 maydagi “O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo'mitasining 2021 yil 19 maydagi 06/1-02/596-son qarori ijrosini taʼminlash to'g'risida”gi 114-son buyrug'i bilan tasdiqlangan “Yo'l xaritasi” chora-tadbirlari ijrosi yuzasidan ishlar olib borilmoqda.

O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senatining Korrupsiyaga qarshi kurashish va sud-huquq masalalari qo'mitasining 2020 yil 29 iyundagi “Sog'liqni saqlash, taʼlim va qurilish sohalarida korrupsiyaga qarshi kurashish bo'yicha faoliyat to'g'risida”gi 27-son qarorida berilgan topshiriqlar va Qurilish vazirining 2020 yil 15 sentyabrdagi 250-son buyrug'i bilan tasdiqlangan “Chora-tadbirlar” rejasi ishlab chiqilib, ijrosi olib borilmoqda.

“Korrupsiyaga qarshi butun jamoatchilik bilan kurashishimiz zarur”
O'zbekiston Respublikasi Prezidenti
Shavkat MIRZIYOYEV

        Keyingi yillarda mamlakatimizda korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida muhim tashkiliy huquqiy islohotlar amalga oshirilmoqda. Aholining huquqiy ongi va madaniyatini oshirishga, jamiyatda korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatni shakllantirishga yo'naltirilgan tizimli choralar ko'rilmoqda.
        Prezidentimizning bevosita tashabbusi bilan mamlakatimizni yanada rivojlantirish, xalq farovonligini taʼminlash va inson qadrini oshirish borasida tizimli islohotlar amalga oshirilmoqda.
        Taraqqiyotning yangi bosqichida O'zbekiston uchun korrupsiyaning har qanday shakldagi ko'rinishi islohotlar shiddatini va samarasini susaytirishi mumkin bo'lgan illat hisoblanadi.
        2023-yil 19-dekabr kuni Toshkent shahridagi Xalqaro kongresslar saroyida o'tkazilgan xalqaro tadbirda Prezidentimiz korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida yuksak xalqaro mukofotni topshirish marosimida, davlat idoralari faoliyatining shaffofligi va hisobdorligi yanada oshirish, korrupsiya holatlari bo'yicha “dastlabki o'rganish” – korrupsion surishtiruv institutini joriy etish kabi tashabbuslarni ilgari surdi.
        Shuningdek, joriy yilning 20-dekabr kuni Toshkent shahridagi IT-Park majmuasida o'tkazilgan kengaytirilgan selektor yig'ilishida Davlat rahbari jahon iqtisodiyoti shiddat bilan o'zgarib borayotgan sharoitda hech bir sohani raqamli texnologiyalarsiz tasavvur qilib bo'lmasligini bildirib, “Raqamlashtirishdan bosh tortayotgan rahbar – korrupsiyani yo'q qilishga intilmagan rahbar” deb taʼkidladi.
        Shu sababli, Yangi O'zbekistonda “Inson qadri uchun” tamoyili asosida xalqimizning farovonligini yanada oshirish, inson huquqlari va manfaatlarini so'zsiz taʼminlash hamda faol fuqarolik jamiyatini shakllantirishga qaratilgan islohotlar doirasida barcha sohalarda korrupsiyaga qarshi murosasiz kurashish muhitini shakllantirish talab etiladi.

        Hujjatlar almashinuvida inson omilining aralashuviga yo'l qo'ymaslik, bunda elektron hujjat aylanishini taʼminlash maqsadida innovasion texnologiyalarni joriy etgan holda “Shaffof qurilish” milliy axborot tizimi ishga tushirildi. 
        Davlatimiz rahbarining “Qurilish sohasiga axborot-kommunikasiya texnologiyalarini keng joriy etish chora-tadbirlari to'g'risida”gi qarori asosida amalga oshirilgan ushbu loyiha bilan qurilish obʼektlarini rekonstruksiya qilish, loyiha-smeta hujjatlarini tayyorlash, ekspertiza va nazorat to'liq raqamlashtirildi.
 
        Jumladan,  “Shaffof qurilish” milliy axborot tizimida “Loyiha-smeta hujjatlari ekspertizasi” axborot tizimlari faoliyati yo'lga qo'yildi.
       “Loyiha-smeta hujjatlari ekspertiza xulosalari” elektron reestri, “Qurilish sohasida davlat xizmatlari” platformasi axborot tizimlari ishlab chiqildi. 
       “Shaffof qurilish” milliy axborot tizimi doirasida ishlab chiqilgan axborot tizimlari boshqa davlat organlarining axborot tizimlari va maʼlumotlar bazalari bilan integrasiya qilindi.

        Qurilish sohasida davlat xaridlarida ochiqlikni taminlash va korrupsiyaviy xavf-xatarlarni kamaytirish bo'yicha elektron reyting hamda elektron tender platformalari joriy etildi.
Bugungi kunda vazirlikning raqamlashtirish yo'nalishida “Qurilish sifati nazorati”, “Loyiha-smeta hujjatlari ekspertizasi”, “Ogoh fuqaro”, “Geoportal”, “Qurilish materiallari klassifikatori” kabi axborot tizimi joriy etilgan.

        Hozirda “Qurilishdagi nazorat” tizimi orqali respublika bo'yicha 33 ming nafardan ziyod foydalanuvchi nazorat faoliyatini yuritmoqda. 

        Qoraqalpog'iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida qishloq xo'jaligiga mo'ljallanmagan bo'sh turgan yer uchastkalari tadbirkorlik va shaharsozlik faoliyatini amalga oshirish uchun faqat “e-ijro auksion” savdo maydonchasida elektron onlayn-auksion orqali berilishi yo'lga qo'yildi. 

        Shuningdek, korrupsion holatlari oldini olish va ularni bartaraf etishning eng muhim jihatlaridan biri boshqaruv tizimida “inson omili”ni kamaytirish uchun davlat va jamiyat boshqaruviga axborot-kommunikasiya texnologiyalarini keng joriy etishdir.

        Shu maʼnoda, vazirlik tomonidan sohani raqamlashtirish, kommunal to'lovlar tizimi shaffofligini taʼminlash maqsadida “Mening uyim” billing tizimi ishlab chiqilgan bo'lib, unda ko'p kvartirali uylardagi aholining majburiy badal to'lovlarini elektron shaklda to'lash va o'z navbatida yurtdoshlarimiz tomonidan boshqaruv tashkilotlarining moliyaviy   xarajatlarini onlayn kuzatib borish imkoniyati yaratildi.

        Vazirlik tomonidan korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida profilaktik tadbirlar, xususan, xodimlar bilan tushuntirish ishlarini amalga oshirish, suhbatlar o'tkazish, targ'ibot ishlarini amalga oshirish kabi keng ko'lamli ishlar amaga oshirilib kelinmoqda.

        Vazirlikning  markaziy apparati, uning hududiy bosh boshqarmalari hamda tasarrufidagi korxonalari xodimlarining qonunchilikka zid xatti-harakatlari yoki harakatsizliklarining guvohi bo'lsangiz yoki xodimlarning korrupsiya va boshqa huquqbuzarlik holatlariga aloqadorligi yuzasidan maʼlumotlarga ega bo'lsangiz, vazirlikning (71) 2101104 (1066) raqamli ishonch telefoni yoki ushbu aloqa kanallari t.me/Qurilish_Komplayens_bot telegram boti va rasmiy mc.uz veb-sayti orqali o'z murojaatingizni yo'llashingiz mumkin.

        Ushbu murojaatingiz qonunchilikda belgilangan tartib va muddatlarda ko'rib chiqiladi hamda tasdiqlangan korrupsion holatlar bo'yicha keskin qonuniy choralar ko'riladi.

        O'z navbatida, vazirlik tizimida mehnat qilayotgan har bir rahbar va xodimni korrupsiya holatlarining har qanday ko'rinishlariga nisbatan murosasiz munosabatda bo'lishga hamda o'z xizmat vazifalarini halol va xolis bajarishga yana bir bor chaqiramiz.

B.Zakirov

O'zbekiston Respublikasi 
                Qurilish va uy-joy kommunal xo'jaligi vaziri

Topshiriq ijrosi yuzasidan Qurilish vazirligi tomonidan O'zbekiston Respublikasi Prezidentining “Shaharsozlik faoliyati sohasida davlat boshqaruvi tizimini takomillashtirish choralari to'g'risida”gi qarori loyihasi ishlab chiqilib, o'rnatilgan tartibda vazirlik hamda idoralar bilan kelishildi (ID-28246 (V-I). Loyihaga hududiy qurilish bosh boshqarmalari faoliyatining samaradorligini tubdan oshirish, buning uchun ularning tashkiliy tuzilmasini o'zgartirish, shuningdek moddiy-texnik bazasini mustahkamlash, ularning xodimlarini ijtimoiy himoya qilish va moddiy rag'batlantirishni kuchaytirish nazarda tutadigan takliflar kiritilgan. Hozirgi kunda Ushbu topshiriq ijrosi yuzasidan Qurilish vazirligining 01.06.2022 yildagi 13-06/6300-sonli xati bilan O'zbekiston Respublikasi Prezidentining “Shaharsozlik faoliyati sohasida davlat boshqaruvi tizimini yanada takomillashtirish choralari to'g'risida”gi qarori loyihasi Vazirliar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritilgan.


2.2.-band bo'yicha.

01.06.2022-yilgi 13-06/6300 sonli xat orqali Vazirlar Mahkamasiga, yagona elektron (project.gov.uz) tizimi orqali vazirlik va idoralar bilan kelishilgan (ID-28246 (V-1))-son) “Shaharsozlik faoliyati sohasida davlat boshqaruvi tizimini yanada takomillashtirish choralari to'g'risida”gi qarori loyihasi kiritildi.


3.2.-bandi.

yo'l xaritasining 3.2 bandiga muvofiq, Loyiha qidiruv tashkilotlarining elektron reytingi ishlab chiqish vazfiasi bo'yicha VM-46 son qaroriga qo'shimcha va o'zgartirish kiritish bo'yicha (2 ilova 1 band) qaror loiyhasiga tegishli bandlar kiritildi. Unga ko'ra “Reytingning asosiy yo'nalishlari, mezonlari va har bir mezon bo'yicha belgilanadigan ballar hamda baholash metodikalariga tegishli o'zgartirish va qo'shimchalar Qurilish vazirligi tomonidan O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 10 dekabrdagi PQ–43-son qarori bilan tasdiqlangan Davlat dasturlari ijro etilishini nazorat qilish va muvofiqlashtirish bo'yicha respublika shtabi bilan kelishgan holda kiritilishi belgilandi. Hozirda mazkur qaror loiyhasi reglament talablariga muvofiq Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan. (xat raqami. 14-06/6446  03.06.2022-yil)

Korrupsiya xavflariga eng ko'p duchor bo'ladigan yo'nalishlar va lavozimlar reestrini ishlab chiqildi. Vazirlikning 10.08.2022-y. Kungi 01/6-05/9141-sonli xati orqali reestr jadval ko'rinishida Korrupsiyaga qarshi kurashish Agentligiga kiritildi.


6.1.-band.Mazkur topshirqlarning ijrosini nazarda tutadigan normalar Qurilish vazirligi tomonidan ishlab chiqilgan Vazirlar Mahkamasining “Aholi punktlarini bosh rejalarini tasdiqlashda jamoatchilik nazoratini amalga oshirishning tartibi to'g'risida nizomni tasdiqlash haqida”gi hamda “Mahalliy ijro hokimiyati organlari va davlat organlarining hududiy bo'linmalari tomonidan aholi punktlarining bosh rejalari va boshqa shaharsozlik hujjatlarini amalga oshirish tartibi haqidagi nizomni tasdiqlash to'g'risida”gi qarorlari loyihalari ishlab chiqilib, ularni o'rnatilgan tartibda vazirlik hamda idoralar bilan kelishish ishlari olib borilmoqda. Ushbu topshiriq ijrosi yuzasidan Qurilish vazirligining 20.09.2022 yildagi 13-06/10766-sonli xati bilan O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Mahalliy ijro hokimiyati organlari va davlat organlarining hududiy bo'linmalari tomonidan aholi punktlarining bosh rejalari va boshqa shaharsozlik hujjatlarini amalga oshirish tartibi xaqidagi nizomni tasdiqlash to'g'risida”gi Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi Vazirlira Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritilgan.


6.2.-band. Bosh reja loyihlarni aholi o'rtasida muhokama qilish tartibi Qurilish vazirligi tomonidan 2021 yil 22 fevralda tasdiqlangan Shaharsozlik kodeksining 35-43-moddalariga kiritilgan. Kodeks 2021 yil may oyida kuchga kirgan.

Bosh rejalarni amalga oshirish bo'yicha davlat hokimiyati organlariga va aholiga axborot berish tartibini joriy qilish hamda davlat hokimiyati organlari tomonidan shahar va shahar posyolkalarining bosh rejalari va boshqa shaharsozlik hujjatlarini amalga oshirish tartibi masalasida boshqarma tomonidan Vazirlar Mahkamasining “Mahalliy ijro hokimiyati organlari va davlat  organlarining  hududiy bo'linmalari tomonidan aholi punktlarining bosh rejalari va boshqa shaharsozlik hujjatlarini amalga oshirish tartibi haqidagi nizomni tasdiqlash to'g'risida”gi qarori loyihasi ishlab chiqilib, 2022-yil 20-sentyabr kuni №13-06/10766-sonli xat orqali (ID-26247) ko'rib chiqish va tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga yuborilgan.

Qurilish vazirligi tomonidan 2022 yil 6 iyul kuni 18-06/7857-son xat bilan Moliya vazirligiga manzilli ro'yxatni shakllantirishning aniq tartibi va muddati hamda hujjatlarni elektron tarzda almashinuvi bo'yicha o'z takliflarini yuborgan.


10.1.-bandi bo'yicha.

Bugungi kunda O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 30-dekabrdagi PQ-73-son qarorining 10-ILOVAsi bilan O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003 yil 3 iyuldagi «Kapital qurilishda tanlov savdolari tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to'g'risida»gi 302-son qarori bekor qilingan.

Mazkur qaror O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 30 dekabrdagi PQ-73-sonli «O'zbekiston Respublikasining «2022 yil uchun O'zbekiston Respublikasining Davlat byudjeti to'g'risida»gi Qonuni ijrosini taʼminlash chora-tadbirlari to'g'risida»gi qaroriga asosan o'z kuchini yo'qotgan.

10.2.-band bo'yicha

Bugungi kunda, Qurilish vazirligi tomonidan Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 31-yanvardagi “Qurilish sohasida elektron davlat xaridlarini tashkil etish va amalga oshirish tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi 46-son qaroriga qo'shimchalar va o'zgartirishlar kiritilmoqda. Yuqoridagilardan kelib chiqib, mazkur topshiriq ijrisining bajarilishi bo'yicha mazkur 46-son qaroriga kiritilayotgan qo'shimcha va o'zgartirishlarda, qurilishi tugallanmagan obektlar yakuniga yetkazilmasdan, bosh pudratchi o'ziga yuklatilgan majburiyatlarni bajara olmagan taqdirda obektni boshqa pudratchiga o'tkazish va qurilishni davom ettirishga ruxsat berish tartibi inobatga olinayotganligini maʼlum qilinadi.

10.3.-band bo'yicha

topshiriqda qaror loyihani 2023 yil 2 kvartalda Vazirlar Mahkamasiga kiritilishi ko'rsatilganligi sababli ushbu qaror loyihasi 2023 yilda kiritiladi


Bugungi kunda Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 31-yanvardagi “Qurilish sohasida elektron davlat xaridlarini tashkil etish va amalga oshirish tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi 46-son qaroriga tegishli o'zgartirish va qo'shimchalar kiritish to'g'risida qaror loyihasi ishlab chiqilayotgan bo'lib, yuqorida qayd etilgan topshiriqlar ushbu qaror loyihasida belgilangan.

Obʼektlarning qurilish-taʼmirlash ishlari uchun bosh pudrat tashkilotlarini aniqlash bo'yicha tender savdolarida oferentlarni baholash jarayoni O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 31 yanvardagi 46-sonli «Qurilish sohasida elektron davlat xaridlarini tashkil etish va amalga oshirish tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari to'g'risida»gi qaroriga muvofiq, inson omilisiz elektron platforma tomonidan mustaqil tarzda, sohaviy reyting asosida tegishli vazirlik va idoralarning maʼlumotlar bazasi bilan integrasiya qilingan holda amalga oshirilgan.

Unga ko'ra, tender savdolari «Shaffof qurilish» milliy axborot tizimining platformasida on-layn ko'rinishda elektron ko'rinishda va inson omilisiz amalga oshirilib kelinmoqda.

Nizomining 40-bandida elektron tenderda ishtirok etish uchun takliflar berish muddati tugagan sanadan boshlab 2 ish kuni ichida platforma tomonidan tender g'olibi aniqlanadi va ushbu 2 ish kuni yakunlangan kundan so'ng g'olib tashkilotga aksept yuboriladi.

Aksept g'olib tashkilot tomonidan tasdiqlangan kundan boshlab tender tugallangan deb hisoblanadi.

Agar aksept yuborilgan kundan boshlab 2 ish kuni ichida g'olib tashkilot tomonidan tasdiqlanmasa, ushbu g'olib tashkilot pudrat shartnomasini imzolashdan bosh tortgan hisoblanadi va aksept zaxiradagi g'olibga yuboriladi deb ko'rsatib o'tilgan.

Yuqorida keltirib o'tilgan nizom ilovasiga muvofiq tender savdolari g'olibi sifati buyurtmachi bilan shartnoma tuzishdan bosh tortilganligi sababli elektron platforma tomonida ikki yilga tender savdolarida ishtirok etishdan chetlashtirish tartibi belgilangan.

Qaror bilan surunkali ravishda qoidabuzarlikka yo'l qo'ygan, shartnoma shartlarini o'z vaqtida bajarmagan nomaqbul pudrat tashkilotlarini tender savdolari ishtiroki cheklangan


Davlat xaridlari sohasida masʼuliyatni oshirish va korrupsiyani bartaraf etish maqsadida mazkur sohadagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun javobgarlikni oshirish bo'yicha Vazirlikning 2021-yil 25-oktyabridagi 194-sonli buyrug'iga asosan “O'zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo'linmalarida kontragentlarni tekshirishga oid yo'riqnoma” tasdiqlangan. Unga ko'ra kontragentlarni qanday tekshirish yo'llari ko'rsatilgan.  


Bugungi kunda qurilish sohasida davlat xaridlarini tashkil etish va o'tkazish elektron tarzda Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 31 yanvardagi 46-son qarori talablari asosida amalga oshirilmoqda.

Ushbu qarorda buyurtmachi  tashkilotchi, pudrat tashkiloti va elektron platforma operatorining funksiya va vazifalari belgilab berilgan.

Davlat buyurtmachilari uchun qurilish sohasidagi davlat xaridi amalga oshirishda namunaviy tender hujjatlari talab etilmaydi.

Shuningdek, Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 23 noyabrdagi “Qurilish sohasidagi davlat xaridlari tizimi takomillashtirilishi munosabati bilan O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ayrim hujjatlariga o'zgartirish va qo'shimchalar kiritish to'g'risida” 665-son qarori tasdiqlangan.

Qurilish sohasida pudrat tashkilotlarini aniqlashda O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 9-noyabrdagi “Loyiha-qidiruv va qurilish pudrat tashkilotlari reytingini hisoblash va yuritish tartibini joriy etish chora tadbirlari to'g'risida”gi 699-son qarori hamda O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 31-yanvardagi “Qurilish sohasida elektron davlat xaridlarini tashkil etish va amalga oshirish tartibini takomillashtirish choratadbirlari to'g'risida” 46-son qarorida asosida (tender.mc.uz) elektron platforma orqali amalga oshirilmoqda. Elektron platformada tender savdolariga eʼlonlarni jarayondagi, amalga oshgan va amalga oshmagan toifalari, eʼlonga berilayotgan obektlar hududlari, bayonlar nomerlari muddatlari bo'yicha alohida sahifalarga tizimlashtirilgan. (10.06.2022-y.kungi 15-06/6680-son xat bilan Moliya vazirligiga xat yuborilgan)

“Yagona yetkazib beruvchi tomonidan ishlab chiqariladigan va yetkazib beradigan tovarlarni maxsus raqam (tovar kodi) bilan biriktirgan holda sotib oluvchi tomonidan yagona yetkazib beruvchidan faqat aynan shu raqamdagi mahsulot (ish yoki xizmatni) sotib olish imkonini beruvchi cheklovni kiritish tizimini joriy qilish” belgilab qo'yilgan. Shaffof qurilish platformasida har bir lot alohida raqamlar (kodlar) bilan ko'rsatilishi belgilandi. Moliya vazirligiga vazirlikning 15.07.2022y.  18-07/8169-sonli xati yuborilgan.

Obʼektlarda qurilish-taʼmirlash ishlari uchun bosh pudrat tashkilotlarini aniqlash bo'yicha tender savdolari O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 31 yanvardagi 46-sonli «Qurilish sohasida elektron davlat xaridlarini tashkil etish va amalga oshirish tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari to'g'risida»gi qaroriga muvofiq, inson omilisiz elektron platforma tomonidan mustaqil tarzda, sohaviy reyting asosida tegishli vazirlik va idoralarning maʼlumotlar bazasi bilan integrasiya qilingan holda amalga oshirilib kelinmoqda.

Unga ko'ra, tender savdolari «Shaffof qurilish» milliy axborot tizimining platformasida on-layn ko'rinishda elektron ko'rinishda va inson omilisiz amalga oshirilib kelinmoqda.

Davlat xaridlari maxsus axborot portalida maʼlumotlarni qidirish va tizimlashtirish imkoniyatlari tender.mc.uz platformasida yaratilgan.

Davlat nazoratini amalga oshirvchi organlarga tizim operatori (Shaffof qurilish) tomonidan platformada o'tkazilgan tender savdolarini davlat xaridlari sohasida qonunchilik talablariga rioya etilayotganlini masofaviy o'rganish maqsadida nazorat qiluvchi organ xodimlariga shaxsan (pasport maʼlumotlariga asosan) biriktirilgan login, parollar taqdim etilgan.

Elektron platformaga nazorat qiluvchi organ xodimi kirganda o'tkazilgan tender savdosi bo'yicha ishtirokchilarning reyting ballari, umumiy tender savdosida olgan ballarini, reyting shakllanishidagi mezonlar bo'yicha berilgan ballarini ko'rish imkoniyati yaratilgan.

2021 yilning aprel oyida O'zekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi bilan Bosh prokuratura Akademiyasi tomonidan komplaens-nazorat xodimlari uchun tashkil etilgan o'quv kursida vazirlik komplaens-nazorat mutaxassislari malaka oshirdilar.

Bundan tashqari, Qurilish sohasidagi nazorat inspeksiyasi tomonidan korrupsiyaga qarshi kurashish bo'yicha quyidagi ishlar amalga oshirildi:
O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 20 sentyabrdagi “Qurilish sohasiga axborot-kommunikasiya texnologiyalarini keng joriy etish chora-tadbirlari to'g'risida”gi PQ-4464-sonli qaroridan kelib chiqib, qurilish Obʼektlarini nazorat qilish jarayonlarida korrupsiya omillarini kamaytirish va shu jarayonlarning shaffofligini taʼminlash uchun, Komplaens xizmati, O'zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligi huzurida Qurilish sohasida axborot-kommunikasiya texnologiyalarini rivojlantirish markazi bilan hamkorlikda «Shaffof qurilish» milliy axborot tizimining “Qurilishdagi nazorat” quyi tizimi ishlab chiqildi va 2021 yildan qurilish sifatini nazorat qilish bo'yicha real vaqt rejimida butun respublika hududiga joriy qilindi.

Obʼektlarda qurilish-montaj ishlarini nazorat qilishda inspektorlar 266 ta zamonaviy planshet qurilmalari bilan taʼminlandi.

Hozirda “Qurilishdagi nazorat” tizimi orqali Respublika bo'yicha 32800 nafar foydalanuvchi nazorat faoliyatini yuritmoqda. Bular: 13400 ta buyurtmachilarning texnik nazoratchilari, 4400 ta mualliflik nazorati, 15000 ta pudratchilarning ichki nazoratchilari va inspektorlar.

Bugungi kunda buyurtmachi, loyihachi va pudrat tashkilotlari tomonidan qurilish Obʼektlarida 51800 ta qoidabuzarlik aniqlandi va tizimga fotofaktlari bilan kiritildi.

“Qurilish nazorati” tizimi to'liq joriy etilishi natijasida nazorat jarayonidagi inson omili keskin qisqarishi kutilmoqda, yaʼni aniqlangan qoidabuzarliklar yuzasidan rasmiylashtiriladigan hujjatlar onlayn tizimda bo'lib, inspektor, texnik nazoratchi, mualliflik nazorati va pudratchilar o'rtasidagi hujjat almashuvi masofadan amalga oshiriladi, hamda mazkur harakatlar Obʼekt, tuman va viloyatlar kesimida masofadan turib nazorat qilinadi.

Komplaens xizmati xodimlari o'tkazgan o'rganish tadbirlari natijasida 2020 yil dekabr oyida 1605 ta obʼektda (jami kelib tushgan xabarnomalarning 52,1% ni tashkil etadi) buyurtmachilar hududiy inspeksiyalarini xabardor qilmasdan, qurilish-montaj ishlarini boshlab yuborgani aniqlandi.

2021 yil 1 yarim yillik davrida esa, Qurilish sohasida hududiy nazorat inspeksiyalarga 8161 ta qurilish-montaj ishlarini boshlash to'g'risida xabarnomalar yuborilgan bo'lib, o'tkazgan o'rganish tadbirlari natijasida 3974 ta Obʼektda (jami kelib tushgan xabanomalarning 48,7 % ni tashkil etadi) buyurtmachilar hududiy inspeksiyalarini xabardor qilmasdan, qurilish-montaj ishlarini boshlab yuborgani aniqlandi.

Qurilish ishlarini boshlash to'g'risida hududiy inspeksiyalariga kelib tushgan xabarnomalar bo'yicha o'tkazilgan o'rganish ishlari natijasida, Komplaens xizmati xodimlari tomonidan respublika bo'yicha o'tgan davr mobaynida jami 8161-ta ehtimoliy korrupsion holat oldi olindi va aniqlangan qonun buzilish holatlari bo'yicha maʼlumotlar Hududiy inspeksiya rahbarlariga taqdim etilib, Obʼekt buyurtmachilariga nisbattan maʼmuriy javobgarlik to'g'risida bayonnomalar tuzish va binolarning qurib qo'yilgan qismi bo'yicha instrumental texnik ko'rikdan o'tkazish bo'yicha ko'rsatmalar berildi va Inspeksiyaning Qurilish-montaj ishlari ustidan nazorat bo'limiga mazkur ishlarni nazoratga olish bo'yicha topshiriqlar berildi.

2020 yil dekabr oyi davomida Qurilish sohasida hududiy nazorat inspeksiyalarga 1730 ta qurilishi tugallangan Obʼektlarni foydalanishga qabul qilish bo'yicha murojaatlar kelib tushgan.

Inspektorlar, Komplaens xizmati xodimlari nazorati ostida o'tkazilgan o'rganish ishlari natijasida 1241 ta Obʼekt (71,7%) foydalanishga tayyor holda emasligi maʼlum bo'ldi, bu yerda 481 ta Obʼektda (27,8%) ijro hujjatlari yuritilmagan va sinov ishlari amalga oshirilmagan, hamda 760 ta Obʼektda (43,9%) qurilish-montaj ishlari yakuniga yetkazilmagan.
2021 yil 1 yarim yillik davrida, Qurilish soxasida hududiy nazorat inspeksiyalarga 7833 ta qurilishi tugallangan Obʼektlarni foydalanishga qabul qilish bo'yicha murojaatlar kelib tushgan.

Inspektorlar, Komplaens xizmati xodimlari nazorati ostida o'tkazilgan o'rganish ishlari natijasida 2928 ta Obʼekt (37,4%) foydalanishga tayyor holda emasligi maʼlum bo'ldi, bu yerda 2428 ta Obʼektda (31,0%) ijro hujjatlari yuritilmagan va sinov ishlari amalga oshirilmagan, xamda 5356 ta Obʼektda (68,4%) qurilish-montaj ishlari yakuniga yetkazilmagan.
Komplaens xizmati tomonidan amalga oshirilgan o'rganish va tadbirlar natijasida ish jarayonida yo'l qo'yilgan qonunbuzilish holatlari bo'yicha respublika bo'yicha 43 Hududiy inspeksiya xodimlariga intizomiy choralar ko'rildi.

O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 20 sentyabrdagi PQ-4464-son hamda O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020 yil 8 fevraldagi 69-son qarorlariga muvofiq Qurilish sohasida axborot-kommunikasiya texnologiyalarini rivojlantirish markazining xodimlar umumiy cheklangan soni 25 nafardan iborat bo'lgan tuzilmasi tasdiqlanib, ish faoliyatini boshladi.

Tashkil etilgan Markaz tomonidan “Shaffof qurilish” milliy axborot tizimi doirasida quyidagi axborot tizimlar ishlab chiqilib,

– “Qurilish sifat nazorati” axborot tizimi;
– “Loyiha-smeta hujjatlari ekspertizasi” axborot tizimi;
– “Loyiha-smeta hujjatlari ekspertiza xulosalari” elektron reestri;
– “Investisiya dasturidagi obʼektlar qurilishi monitoringi” axborot-tahliliy tizimi;
– “Qurilish sohasida davlat xizmatlari” platformasi.

“Shaffof qurilish” milliy axborot tizimi doirasida ishlab chiqilgan axborot tizimlarni respublikani barcha hududlarida 2021 yil 1 yanvar kunidan real vaqt rejimida to'liq ishga tushirish maqsadida O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020 yil 19 noyabrdagi “Qurilish sohasida axborot tizimi va geografik axborot texnologiyalarini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi 732-son qarori qabul qilindi.

Mazkur qaror bilan “Shaffof qurilish” milliy axborot tizimi to'g'risida Nizom, shuningdek, uni bosqichma bosqich respublikaning barcha hududlarida joriy etish va boshqa davlat organlari axborot tizimlari va maʼlumotlar bazalari bilan integrasiyalashuvi bo'yicha “Yo'l xaritasi” tasdiqlandi.

“Shaffof qurilish” milliy axborot tizimidan foydalanish bo'yicha Qurilish vazirligi va uning hududiy bo'linmalari xodimlari, Qurilish sohasida nazorat qilish inspeksiyasining inspektorlari, “Shaharsozlik hujjatlari ekspertizasi” DUK xodimlari, shuningdek, qurilish-pudrat, Yagona injiniring buyurtmachi kompaniyalar va boshqa tashkilotlar uchun maxsus o'quv-mashg'ulotlar o'tkazildi.

“Shaffof qurilish” milliy axborot tizimi doirasida ishlab chiqilgan axborot tizimlari boshqa davlat organlari axborot tizimlari va maʼlumotlar bazalari bilan integrasiyalashuvi amalga oshirildi.

Amalga oshirilgan ishlar natijasida “Shaffof qurilish” milliy axborot tizimi doirasida ishlab chiqilgan axborot tizimlar 2020 yil 20 dekabrda joriy etildi va 2021 yil 1 yanvar kunidan respublikaning barcha hududlarida ishlashi taʼminlandi.

Shu bilan birga, Qurilish sohasida loyiha-qidiruv va qurilish-pudrat tashkilotlari faoliyati samaradorligini hamda natijadorligini oshirish, ular o'rtasida sog'lom raqobat muhitini shakllantirish, qurilish-montaj ishlari sifatini yaxshilash maqsadida O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020 yil 9 noyabrdagi “Loyiha-qidiruv va qurilish-pudrat tashkilotlari reytingini hisoblash va yuritish tartibini joriy etish chora-tadbirlari to'g'risida”gi 699-son qaroriga muvofiq “Qurilish pudrat tashkilotlar reytingi” axborot platformasi ishlab chiqildi.

“Shaffof qurilish” milliy axborot tizimini ishga tushirilishi natijasida qurilish sohasida:
– barcha davlat xizmatlari to'liq raqamlashtiriladi;
– hujjatlar elektron shaklda kelishiladi va qog'oz hujjatlar aylanmasi butunlay istisno etiladi;
– hujjatlarni kelishishda vaqt, mablag' va inson resurslari tejaladi;
– elektron raqamli imzo yordamida hujjat hamda imzolovchining shaxsi tasdiqlanadi;
– investisiya dasturidagi qurilish obʼektlarining holati real vaqt rejimida kuzatib boriladi;
– qurilish obʼektlarida nazorat jarayonlari avtomatlashtiriladi hamda raqamlashtiriladi;
– barcha zaruriy jadvallar va maʼlumotlar avtomatik tarzda shakllantiriladi;
– yagona maʼlumotlar bazasi shakllantiriladi va idoralararo maʼlumot almashuvi taʼminlanadi;
– qurilish sohasida ishbilarmonlik muhitni shakllantirish, to'sqinlik qilayotgan tizimli muammolarni o'z vaqtida aniqlash, qurilish sohasida korrupsiya va byurokratik to'siqlarni bartaraf etish, qurilish jarayonlarining barcha bosqichida jamoatchilik uchun shaffoflik taʼminlanadi.

Qurilish vazirligining 2019 yil 16 oktabrdagi 7856/09-07–sonli xati bilan Adliya vazirligiga shaharsozlikni tartibga soluvchi 21 ta normativ-texnik hujjatlar (ShNK) korrupsiyaga qarshi ekspertizadan o'tkazish uchun kiritilib, 2019 yil 27 noyabrda 6-15/4-6/17039-sonli xat bilan 21ta ShNKga xulosa olindi. O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 13 martdagi  PF-5963-sonli Farmoniga  binoan, Qurilish vazirligi qoshida “Qurilishda texnik meʼyorlash Markazi” tashkil etildi va ushbu Markazga barcha normativ hujjatlarni qayta ishlash, xorijiy davlatlar standartlari bilan milliy normalarni uyg'unlashtirish vazifasi yuklatildi. O'zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligining 2020 yil 14 maydagi 138-sonli buyrug'i bilan 2020-2023 yillarda shaharsozlik faoliyati sohasida texnik jihatdan tartibga solishga doir milliy normativ hujjatlarni ishlab chiqish va qayta ko'rib chiqish dasturi tasdiqlandi.

Sohada korrupsiyani oldini olishda kadrlar masalasi o'ta muhimligini inobatga olib, bo'sh ish o'rinlariga nomzodlarni ishga qabul qilishda shaffoflikni taʼminlash maqsadida, qadrlarni tanlov asosida ishga qabul qilish, suhbat jarayonlarini onlayn rejimda kuzatib borish amaliyotini yo'lga qo'yildi.

Maʼlumki, korrupsiyani oldini olishda eng taʼsirchan mexanizmlardan biri bu sohani raqamlashtirish orqali inson omilini cheklashdir. Shundan kelib chiqqan holda qurilish sohasiga axborot-kommunikasiya texnologiyalarini keng joriy etish bugungi kundagi islohotlarimizning eng muhim yo'nalishiga aylangan.

Shuningdek, hozirda kapital qurilish sohasiga oid 20 ga yaqin normativ-huquqiy hamda 400 ga yaqin shaharsozlik normalari va qoidalarini (ShNK) inventarizasiya qilish va ularda korrupsiyaga oid holatlarni keltirib chiqaruvchi omillarni aniqlash maqsadida tegishli tartibda ekspertizadan o'tkazilmoqda.

Sohadagi barcha ishlarimizni tartibga soluvchi asosiy mezon bu huquqiy hujjatlar ekanini inobatga olsak, bu borada ishlab chiqilgan normativ-huquqiy hujjatlarga alohida to‘xtalib o‘tsam.

Vazirlar Mahkamasining “Loyiha-qidiruv va qurilish-pudrat tashkilotlari reytingini hisoblash va yuritish tartibini joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020 yil 9 noyabrdagi 699-son qarori qabul qilindi. Vazirlikda Loyiha-qidiruv va qurilish-pudrat tashkilotlari reytingini hisoblash va yuritish bo‘limi tashkil etilib, mazkur yo‘nalishdagi barcha ishlarimiz raqamlashdi.

Prezidentimizning “O‘zbekiston Respublikasi qurilish tarmog‘ini modernizatsiya qilish, jadal va innovatsion rivojlantirishning 2021-2025 yillarga mo‘ljallangan strategiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” 2020 yil 27 noyabrdagi PF-6119-son Farmoni imzolanib, «Shaffof qurilish» milliy axborot tizimi bilan idoralararo elektron hamkorlikni va qurilish jarayonining barcha bosqichlarini raqamlashtirishni tashkil qilish maqsadida Vazirlar Mahkamasining “Qurilish sohasida axborot tizimi va geografik axborot texnologiyalarini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020 yil 19 noyabrdagi 732-son qarori qabul qilindi.

So‘nggi yillarda qurilishlarda tanlov savdolari, ya’ni tenderlar deyarli o‘tkazilmagani Prezidentimiz tomonidan keskin tanqid qilinganidan kelib chiqib, bu boradagi ishlarimizni isloh qilishni jadallashtirganmiz.

Hozirda tizimga respublikamiz bo‘yicha jami 16 000 dan ziyod qurilish obyektlari kiritilgan va nazorat ishlari to‘liq elektron tizim orqali amalga oshirilmoqda.

2021 yil 19 apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligi markaziy apparati va tizim tashkilotlari faoliyati samaradorligini oshirish hamda ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 5/36-son buyruq bilan vazirlik markaziy apparatida Ichki audit va komplayens-nazorat boshqarmasi tashkil etildi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatda bo‘lish muhitini yaratish, davlat va jamiyat boshqaruvida korrupsiyaviy omillarni keskin kamaytirish va bunda jamoatchilik ishtirokini kengaytirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2021 yil 6 iyuldagi PF-6257-son Farmonida belgilangan vazifalarni amalga oshirish maqsadida vazirlikning 2021 yil 23 iyuldagi 145-son buyrug‘i hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi kurashish faoliyatini samarali tashkil etishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2021 yil 6 iyuldagi PQ-5177-son qarorida belgilangan vazifalarni amalga oshirish maqsadida, 2021 yil 23 iyuldagi 146-son buyrug‘i “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatda bo‘lish muhitini yaratish, davlat va jamiyat boshqaruvida korrupsiyaviy omillarni keskin kamaytirish va bunda jamoatchilik ishtirokini kengaytirish chora tadbirlari to‘g‘risida”gi 2021 yil 6 iyuldagi PF-6257-son Farmoni hamda “Korrupsiyaga qarshi kurashish faoliyatini samarali tashkil etishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2021 yil 6-iyuldagi PQ-5177-son qarorida belgilangan vazifalarni amalga oshirish yuzasidan nazorat rejasi” tasdiqlandi.

Qurilish vazirligining 2021 yil 23 iyuldagi “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 6 iyuldagi PQ-5177-son qarori ijrosi to‘g‘risida”gi 146-son buyrug‘i 2-bandi b-kichik bandi bilan 2021 yil 1 sentabrga qadar Qurilish vazirligi va tarkibiy tuzilmalarida shtat birliklari doirasida korrupsiyaga qarshi komplayens nazorat tuzilmalari faoliyatini yo‘lga qo‘yish belgilangan ushbu topshiriq ijrosi yuzasidan amaliy choralar ko‘rilmoqda.

Sohadagi barcha ishlarimizni tartibga soluvchi asosiy mezon bu huquqiy hujjatlar ekanini inobatga olsak, bu borada ishlab chiqilgan normativ-huquqiy hujjatlarga alohida to'xtalib o'tsam.

Vazirlar Mahkamasining “Loyiha-qidiruv va qurilish-pudrat tashkilotlari reytingini hisoblash va yuritish tartibini joriy etish chora-tadbirlari to'g'risida” 2020 yil 9 noyabrdagi 699-son qarori qabul qilindi. Vazirlikda Loyiha-qidiruv va qurilish-pudrat tashkilotlari reytingini hisoblash va yuritish bo'limi tashkil etilib, mazkur yo'nalishdagi barcha ishlarimiz raqamlashdi.

Prezidentimizning “O'zbekiston Respublikasi qurilish tarmog'ini modernizasiya qilish, jadal va innovasion rivojlantirishning 2021-2025 yillarga mo'ljallangan strategiyasini tasdiqlash to'g'risida” 2020 yil 27 noyabrdagi PF-6119-son Farmoni imzolanib, «Shaffof qurilish» milliy axborot tizimi bilan idoralararo elektron hamkorlikni va qurilish jarayonining barcha bosqichlarini raqamlashtirishni tashkil qilish maqsadida Vazirlar Mahkamasining “Qurilish sohasida axborot tizimi va geografik axborot texnologiyalarini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to'g'risida” 2020 yil 19 noyabrdagi 732-son qarori qabul qilindi.

So'nggi yillarda qurilishlarda tanlov savdolari, yaʼni tenderlar deyarli o'tkazilmagani Prezidentimiz tomonidan keskin tanqid qilinganidan kelib chiqib, bu boradagi ishlarimizni isloh qilishni jadallashtirganmiz.

Hozirda tizimga respublikamiz bo'yicha jami 16 000 dan ziyod qurilish obʼektlari kiritilgan va nazorat ishlari to'liq elektron tizim orqali amalga oshirilmoqda.

2021 yil 19 apreldagi “O'zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligi markaziy apparati va tizim tashkilotlari faoliyati samaradorligini oshirish hamda ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari to'g'risida”gi 5/36-son buyruq bilan vazirlik markaziy apparatida Ichki audit va komplaens-nazorat boshqarmasi tashkil etildi.

O'zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatda bo'lish muhitini yaratish, davlat va jamiyat boshqaruvida korrupsiyaviy omillarni keskin kamaytirish va bunda jamoatchilik ishtirokini kengaytirish chora-tadbirlari to'g'risida” 2021 yil 6 iyuldagi PF-6257-son Farmonida belgilangan vazifalarni amalga oshirish maqsadida vazirlikning 2021 yil 23 iyuldagi 145-son buyrug'i hamda O'zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi kurashish faoliyatini samarali tashkil etishga doir qo'shimcha chora-tadbirlar to'g'risida” 2021 yil 6 iyuldagi PQ-5177-son qarorida belgilangan vazifalarni amalga oshirish maqsadida, 2021 yil 23 iyuldagi 146-son buyrug'i “O'zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatda bo'lish muhitini yaratish, davlat va jamiyat boshqaruvida korrupsiyaviy omillarni keskin kamaytirish va bunda jamoatchilik ishtirokini kengaytirish chora tadbirlari to'g'risida”gi 2021 yil 6 iyuldagi PF-6257-son Farmoni hamda “Korrupsiyaga qarshi kurashish faoliyatini samarali tashkil etishga doir qo'shimcha chora-tadbirlar to'g'risida” 2021 yil 6-iyuldagi PQ-5177-son qarorida belgilangan vazifalarni amalga oshirish yuzasidan nazorat rejasi” tasdiqlandi.

Qurilish vazirligining 2021 yil 23 iyuldagi “O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 6 iyuldagi PQ-5177-son qarori ijrosi to'g'risida”gi 146-son buyrug'i 2-bandi b-kichik bandi bilan 2021 yil 1 sentyabrga qadar Qurilish vazirligi va tarkibiy tuzilmalarida shtat birliklari doirasida korrupsiyaga qarshi komplaens nazorat tuzilmalari faoliyatini yo'lga qo'yish belgilangan ushbu topshiriq ijrosi yuzasidan amaliy choralar ko'rilmoqda.

 

Komplaens nazorati murojaatlar

PDF

O'zbekiston Respublikasi Qurilish va uy-joy kommunal xo'jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo'linmalarida korrupsiyaga qarshi kurashish bo'yicha namunaviy SIYoSATI

PDF

O'zbekiston Respublikasi Qurilish va uy-joy kommunal xo'jaligi vazirligi Korrupsiyaga qarshi kurashish bo'limi to'g'risidagi NIZOM

PDF

O'zbekiston Respublikasi Qurilish va uy-joy kommunal xo'jaligi vazirligi Odob-axloq komissiyasi to'g'risidagi NIZOM

PDF

Qonunbuzilishlar to'g'risida xabar berish bo'yicha tartib

PDF

Qurilish va uy-joy kommunal xo'jaligi vazirligining korrupsiya faktlariga doir murojaatlarni ko'rib chiqish natijalari xaqidagi

PDF

Qurilish va uy-joy kommunal xo'jaligi vazirligida hisobot davrida ishga qabul qilingan (rotasiya qilingan) rahbar kadrlar to'g'risidagi MAʼLUMOTLAR

PDF

Qurilish va uy-joy kommunal xo'jaligi vazirligining birlashgan korrupsiyaviy xavf-xatarlar xaritasi

PDF (2024-yil uchun)

 

 

Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo‘linmalarida korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha namunaviy SIYOSATI
Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi tizimida korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholash Uslubiyoti
Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo‘linmalarida manfaatlar to‘qnashuvini boshqarish bo‘yicha NIZOM
Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo‘linmalari xodimlarining etika va korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida o‘qitilishini tashkil qilish bo‘yicha YO‘RIQNOMA
Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo‘linmalarida kontragentlarni tekshirishga oid YO‘RIQNOMA
Qurilish va uy-jou kommunal xo’jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo‘linmalariga ishga qabul qilinayotgan nomzodlarni tekshirish bo‘yicha YO‘RIQNOMA
Qurilish va uy-jou kommunal xo’jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo‘linmalarida Korrupsiyaga qarshi tartib-taomillarning samaradorligini monitoring va nazorat qilish USLUBIYOTI
Qurilish va uy-jou kommunal xo’jaligi vazirligi, uning xududiy va tarkibiy bo‘linmalarida Korrupsiyaga qarshi kurash tizimining holati to‘g‘risidagi hisobotni shakllantirish va taqdim etish bo‘yicha NIZOM
Qurilish va uy-jou kommunal xo’jaligi vazirligi, uning hududiy va tarkibiy bo‘linmalari xodimlarining korrupsiyaviy xatti-harakatlari va odob-axloq qoidalarini buzish holatlari ustidan xizmat tekshiruvlari o‘tkazish bo‘yicha REGLAMENT
Qurilish va uy-jou kommunal xo’jaligi vazirligi, uning hududiy boshqarmalari va tarkibiga kiruvchi muassasalarining korrupsiyaga qarshi kurash sohasidagi muhim samaradorlik ko‘rsatkichlari
Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi Korrupsiyaga qarshi kurashish bo’limi to‘g‘risidagi NIZOM
Qurilish va uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi tarkibiy va hududiy bo‘linmalarida Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘limi mas’ul xodimlari va koordinatorlari to‘g‘risidagi namunaviy
Qurilish va uy-jou kommunal xo’jaligi vazirligi, hududiy bo‘linmalari va uning tuzilmasiga kiradigan tashkilotlar shartnomalariga korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha moddani kiritish to‘g‘risida YO‘RIQNOMA

QURILISH SOHASIDA KORRUPSIYAGA OID HOLATLAR YUZASIDAN XABAR BERISh BO'YICHA ELEKTRON POCHTA MANZILI

komplayens@mc.uz

Korrupsiya haqida xabar berish uchun ishonch telefoni: +998 71 210-11-04 Ichki raqam: [1066]

 

Qurilish vazirligi ISO 37001:2016 xalqaro standartiga (Korrupsiyaga qarshi kurashish menejmenti tizimi) muvofiqlik sertifikati

 

O'zbekiston Respublikasining «Korrupsiyaga qarshi kurashish to'g'risida» qonuni

Meʼyoriy hujjatga havola

 

Birlashgan millatlar tashkilotining korrupsiyaga qarshi konvensiyasi. (Hujjat matni rus tilida berilgan)

Meʼyoriy hujjatga havola

 

“Birlashgan millatlar tashkilotining korrupsiyaga qarshi Konvensiyasiga (Nyu-York, 2003 Yil 31 Oktabr) O'zbekiston Respublikasining qo'shilishi to'g'risida”gi O'zbekiston Respublikasining Qonuni

Meʼyoriy hujjatga havola

 

“Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish to'g'risida”gi O'zbekiston Respublikasining Qonuni

Meʼyoriy hujjatga havola